dimarts, 2 de març del 2010

ENTREVISTA A VICENÇ MIRET, Històric cap de Patrocinis de DAMM



Vostè és nascut a Barcelona, la seva relació amb la Comarca d’Osona d’on prové?

Si, vaig néixer al barri de Sants de Barcelona però em vaig enamorar d’una jove tonenca del Mas Vilageliu amb qui em vaig casar, per tant fa molt anys que tot i viure a Barcelona passem els caps de setmana i les vacances a Tona.

La seva trajectòria està marcada per les begudes i la publicitat

La meva família regentava una bodega i una fàbrica de gel a Barcelona, el meu pare era un empresari amb gran talent artístic, suposo que d’aquí em deu venir la part creativa de la meva professió, vaig treballar a l’empresa familiar fins l’any 70 que entro a Damm al departament comercial, en aquests anys, Damm experimenta un canvi i s’obre al mercat Espanyol i Europeu. Després de tres anys i un cop Diplomat amb publicitat,( recordo que en aquells anys no existia encara la carrera de periodisme i publicitat,) passo a ser responsable del departament de comunicació de Damm, llavors anomenat departament de propaganda.

Vostè ha estat clau en determinades campanyes de publicitat i màrqueting de Damm

Bé, juntament amb tot l’equip de l’empresa l’any 77 es posa en marxa la 1ª campanya de publicitat moderna de Damm, s’aposta per una cervesa especial de qualitat com és estrella dorada amb l’eslògan “ cervesa de la Nostra terra “, una campanya feta íntegrament en català, en uns moments complicats políticament, aquesta va ser una aposta realment molt complicada i difícil d’emprendre, però amb un gran éxit.

El concepte màrqueting apareix a principis dels 80, i a Damm es crea un departament de màrqueting amb recursos propis, cal buscar una clientela diferenciada per cada tipus de cervesa i és en aquest moment que es crea un altre de les campanyes de màrqueting importants per nosaltres, va se la de Voll-Damm amb l’esloga, “ hay cervezas,cervezas i Voll-Damm.

L’any 82 comencen els Patrocinis de Damm en el mon de l’esport, concretament amb el Futbol, així Damm és un dels Patrocinadors de la Mundial de Futbol del 1982.


Les olimpíades de Barcelona 92 representen un abans i un després per Barcelona, però i per vostè?

Jo, vaig viure amb molta intensitat les olimpíades ja des del moment en que el COI les va donar a Barcelona l’any 88, l’empresa Damm m’anomena representant de l’empresa en les negociacions de col·laboració i és en aquest esdeveniment on s’introdueix per primera vegada la cervesa sense alcohol. L’èxit de les olimpíades per Barcelona i Catalunya també ho és per Damm que comença una fase de gran creixement quantitatiu i qualitatiu.

Aquest any olímpic també representa una nova fase de la seva trajectòria professional

Així és, es crea dins de Damm l’àrea de Patrocinis i de mitjans de comunicació i m’anomenen Director de la mateixa, càrrec amb el qual arribo a la meva última etapa professional, encara que puntualment he intercalat amb la docència com a professor de màrqueting i Patrocinis en diverses Universitats.

Els Patrocinis de Damm, en quins àmbits es mouen ?

Damm patrocina integrament un club de Futbol base, la Damm, i també molts clubs com el Futbol Club Barcelona, esdeveniments del mon de l’esport, patrocinem també actes musicals i culturals com el mercat de música viva de Vic, activitats gastronòmiques i Institucions.

Entre elles la Fundació Osona Gastronomia

Exacte, Osona és una zona molt privilegiada, plena d’empreses mitjanes i familiars amb una gran tradició en el sector agroalimentari, un sector amb un gran futur, les comunicacions son excel·lents tant amb una gran Capital i la seva àrea metropolitana com Barcelona, amb una capital amb un molt alt poder adquisitiu com Girona i també amb la capital agrícola catalana, Lleida.

La importància de la Gastronomia a la Comarca, tant dels seus productes, com de la seva restauració fan que l’acord entre la Fundació Damm i la Fundació Osona Gastronomia sigui positiva per les dues parts, i que serveixi entre d’altres coses per impulsar i donar a conèixer fora de la Comarca la gastronomia Osonenca.
Gastronòmicament parlant, cal situar encara més la comarca en el mapa mundial, dons hi ha prou i important elements per fer-ho.




*Entrevista publicada a la revista del Gremi d'Hostaleria d'Osona.